Concert for George

Concert for George.
Jag tittade på den idag. För första gången sedan pappa dog.
Jag tänker på första gången pappa visade den för mig. Han hade pratat om den så länge! Han tittade på den varje dag. Ensam i sitt vardagsrum rockade han tillsammans med Eric Clapton, Ringo Starr, Tom Petty och de andra.
Det var för ett och ett halvt år sedan vi tittade på den tillsammas hemma hos honom.
Pappa var i extas och satt med DVD-fjärrkontrollen och klickade sig fram till de klippen han ville visa mig. Han var så lycklig! Han visste att han skulle få mig och älska den konserten och det gjorde honom ännu lyckligare!
Pappa visade ett klipp på Tom Petty och Travelling Wilburys, och låten Handle with Care. "Kommer du ihåg den här låten Ela?" frågade pappa. Då satt jag redan med tårar i ögonen.
Pappa hade spelat den låten för mig för många år sedan. När jag bodde hemma hos honom.
Jag hade kommit hem ledsen från skolan och pappa hade spelat sången för mig. Han visste att den skulle muntra upp mig.
Jag trodde han hade glömt den låten. Men inte min pappa.
Han glömde aldrig.

"Been beat up and battered round
Been sent up, and Ive been shot down
Youre the best thing that Ive ever found
Handle me with care

Im so tired of being lonely
I still have some love to give
Wont you show me that you really care

Everybodys got somebody to lean on
Put your body next to mine, and dream on
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0